WEBOLDAL KERESŐOPTIMALIZÁLÁS

Szeretné, hogy webhelye a Google keresési találataiban versenytársai előtt álljon?

 Szeretné megtudni, miért NEM találja meg A weboldalát azonos  a Google első oldalán?

 

A keresőoptimalizálás az első lépés a siker felé. Online elemzésünkkel segítünk Önnek megismerni weboldalai hibáit. A WOIMS weblap AUDIT nem csak egy egyszerű online weblap elemzés, hanem egy átfogó vizsgálat, melyben több szempontból átvilágítjuk a weboldalát, hogy teljes értékű képet kapjunk az internetes felületén található hibákról. A WOIMS AUDIT alapján meghatározzuk weboldalán a szükséges keresőoptimalizálási stratégiát, folyamatot, költségeket és természetesen a várható eredményeket. A SEO (keresőoptimalizálás) egy folyamat és nem egy villanykapocsoló, amit felkapcsolunk és már működik is. Sok esetben akár fél év is szükséges az első eredményekhez. Az együttműködés alatt folyamatosan mérünk és elemzünk, vizsgáljuk a weblap pozíciót és ennek eredményeit havonta megosztjuk megrendelőinkkel.

Mi lehet a hiba a weboldallal?

Sokszor ez az első kérdés, de talán a legfontosabb. A weboldalak szerkezetét, félépítését sokszor a design irányába viszik el, pedig a világ legszebb weboldalának a tulajdonosai is lehetünk, ha weboldalunk a századik helyen van a Google találati listáján. A leggyakoribb probléma, hogy a kész weboldalak esetén még az alap keresőoptimalizálási beállításokat sem csinálják meg és így működik akár több évig. Majd felmerül az igény, hogy a weboldal miért nincs elől a keresőkben. Na igen, de már a Google robotok feltérképezték többször is a weboldalt és észlelték a hibákat, ennek alapján rangsorolták, vagy rangsorolják egyre lentebb. Ez olyan, mintha egy rossz autóval közlekednénk, ami egyre többször meghibásodik, otthagy az úton és csak bánatosan figyeljük azt a sok jó járművet, ami elmegy mellettünk. Ha ezt a példát továbbvisszük, az autó első útja a szerviz, ahol megjavítják a hibát, de a gépjármű karbantartása már a tulajdonos felelőssége. Ez a példa mutatja, hogy a weboldalakat is először rendbe kell tenni, azaz meg kell feleltetni az alapvető elvárásoknak, majd ezt követően jöhet lépésről-lépésre a keresőoptimalizálás.

Mik a leggyakoribb hibák a weboldalon?

Legtöbbször azzal találkozunk, hogy nincsenek beállítva az alapvető dolgok.

  • - nincs megadva, vagy hibásan vannak megadva a weboldal meta adatai
    - nincs átírányítva a domain a www vagy www nélküli alakra
    - nincs felépítve a heading struktúra 
    - nem megfelelően vannak beállítva a képek és a képekhez tartozó adatok
  • - sok hibás befelé vagy kifelé mutató link van a weboldalon
    - nincs indexelve az oldal és hibás a robots.txt beállítás

Természetesen ez csak tényleg egy pár probléma, amivel gyakran találkozunk, de egy weboldal keresőoptimalizálásához ezek a hiányossságok kijavítása elengedhetetlen. A weboldalak SEO auditálása ettől sokkal körültekintőbb viszgálatot igényel. A WOIMS SEO AUDIT egy összetett vizsgálat, mely az alábbi alavető weboldal vizsgálatokból áll. 

  • - weboldal sebessége, itt megvizsgáljuk, mi és mennyire lassítja a weboldal betöltődését
    - meta specifikáció, ahol a nyelvi beállításoktól egészen az oldalankénti meta leírásokat és címsorokat vizsgáljuk
    - a weboldal minőségi vizsgálatánál magát a contentet a weboldal szövegét, felépítését, mobil beállításait elemezzük
    - weboldal struktúrájában az oldal szerkezeti felépítését vesszük szemügyre, legfőképp a heading struktúrát
    - link struktúra viszgálata kiterjed a belső és külső linkek viszgálatára, amelyben nem csak a linkek működését, hanem a linkekhez tartozó horgony szövegekek is elemezzük
    - a szerver beállítások elemzése is sok problémát szokott feltárni, a gyorsaság mellett a biztonságra is nagy figyelmet kell fordítani
    - a külső faktorok viszgálata is fontos, mert valójában itt már nem magát a weboldalt elemezzük, de fontos, hogy milyen értékes linkek mutatnak a weboldalra
    - a weboldal fáljait sem szabad elfelejteni, hogy minden szükséges fájl és a hozzá tartozó beállítás rendben legyen

 

A fentiek alapján készül egy teljes átfogó weboldal elemzés, amely a hibák mellett a lehetőségeket is tartalmazza. Ennek alapján látjuk, pontosan mi a hiba, mennyi idő alatt és munkával lehet javítani. A SEO AUDIT alapja a keresőoptimalizálásnak, hiszen mit is javítunk, ha azt sem tudjuk, hol rejlik a probléma?  

Hogyan vágjunk bele a keresőoptimalizálásba?

Tegyük tisztába mit szeretnénk elérni. Milyen céljaink vannak a weblap pozíciójával. Sokszor találkozunk azzal a hibával, hogy a vállalat munkatársai elnevezik saját maguk a terméküket vagy szolgáltatásukat, majd így használják az értékesítési, vagy a marketing anyagokban. Ez annyira "beég" a cégbe, hogy azt gondolják így keresik majd a terméküket, vagy szolgáltatásukat a vásárlóik. Az a gond, hogy a lehetséges megrendelők máshogy hívják és így máshogy is keresik az adott terméket. 

Itt kezdődnek a gondok, mivel nem jól lettek meghatározva a kulcsszavak. A weblapot ugyan elkészítették, megcsinálták az alap SEO beállításokat, de egy hatalmas hibát követtek el. Nem végeztek kulcsszó kutatást, amely alapján meg lehet határozni a piac által használt kulcsszavakat, kereső kifejezéseket. El is érkeztünk a második hibához, amely nem más, mint 1-2 kulcsszó meghatározása. Egyszerű példa: ha TV-ét akarunk vasárolni nem azt írjuk be a keresőbe, hogy "televízió", mint ahogy, ha pizzériát keresünk sem azt írjuk be, hogy "pizzéria". A keresések 70-80% célirányos, ami azt jelenti, hogy pl: "pizzéria Budapest" vagy "pizzéria XIII. kerületben". Tehát a keresésekben minden esetben szűrünk, azaz pontosan behatároljuk, mit keresünk. Ennek alapján két fontos dologgal kell kezelni a weboldalak keresőoptimalizálását.

  • - kulcsszó kutatás és elemzés
  • - kulcsszó kifejezés kutatás és elemzés
  • Ezután jöhet az onlie versenytárs elemzés, ahol pontos információt kaphatunk a versenytársakról.

 Vizsgáljuk meg a versenytársaink weboldalát

  • - Hol helyezkedik el a weboldal a Google találati listán?
  • - Milyen kulcsszavakat használ?
  • - Keresőoptimalizálja a weboldalát?
  • - Milyen "erős" a SEO beállítás a weboldalon?

Ehhez több ingyenes eszköz is rendelkezésére áll, mint például a Google PageSpeed vagy a Google mobilbarát elemző. Fontos, hogy regisztráljunk a Google Search Console felületén, tegyük a weboldalunkba a követőkódot és ezután folyamatosan elemezzük a látogatói folyamatokat.Több ingyenes vagy maximum regsiztrációhoz kötött online SEO elemző szoftver van a Google találati listáján. 

Fontos, hogy elemezzük a versenytársak weboldalát SEO szempontból is. Ennek alapján láthatjuk, hogy ki és milyen mélységig foglalkozik a weboldalának optimalizálásával. Ha sok jó weboldal van előttünk, akkor nyílván nehezebb dolgunk van.

Miért kell SEO audit rendszert kialakítani?

A SEO audit rendszer kialakítása nem más mint a saját weboldalunk mérési, elemzési rendszerének kialakítása. Itt meghatározzuk az összes vizsgálandó tényezőt

Kulcsszavak és a weboldalunk aktuális Google találati pozíciói:

Itt pontosan határozzuk meg, hogy milyen kulcsszavakra, kereső kifejezésekre kell a weboldalt optimalizálni. Az előző pontban már írtuk, hogy ebben a versenytársak mérése sok támpontot adhat, de természetesen minden esetben saját magunk szerint optimális kulcsszavakat határozzuk meg. Ennek alapján lehet folyamatosan vizsgálni a Google találati pozíciók változását. 

A kereső kifejezések esetén fontos támpont lehet az Google találati volumene.  Ez a szám azt mutatja, hogy a keresőkben az adott kulcsszóra mennyi találat van.

kulcsszo kutatas elemzes

El is érkeztünk egy fontos ponthoz. Ennek alapján meg tudjuk határozni, hogy milyen értékes a kulcsszavunk. Minél magasabb a találati szám, annál értékesebb a kereső kifejezésünk. Nyilván minden versenytársunk erre a pozícióra optimalizálja az oldalát, és itt szeretne első lenni. Enenk alapján meg is határozhatunk egy célt és a célhoz tartozó időt. Amennyiben a találati arány alacsony akkor érdemes rövidebb időt meghatározni, akár pár hét vagy 1-2 hónap. Későbbiekben majd beszélünk a keresőoptimalizálási időkről is. 

Weblap mérő és elemző rendszerek:
A SEO auditunk másik fontos eleme a mérő és elemző eszközök pontos meghatározása. Ezekkel vizsgáljuk, elemezzük a weboldalunkat. Sok ingyenes eszköz is található az interneten, de fontos megjegyezni, hogy az ingyenességnek minden esetben ára van. Adatainkkal kell "fizetünk" az elemzésekért, vagy nem releváns információkat kapunk a weboldalunkról, ami talán ez a legnagyobb hiba. Az ingyenes elemző rendszereknél sokszor találkozunk olyan elemzési hibákkal, amelyek félrevezetőek. Másodsorban ha nincs tisztában az adott elemzési információval, nem tudja mit jelent, akkor ez egy fölösleges időtöltés. Azért érdemes SEO szakemberrel beszélni, egyeztetni mert egyrészt el is tudja mondani a probléma jelentését de ami ettől is fontosabb tudja, hogy hogyan kell kijavítani. Gyakori hiba, hogy több elemző információit vetik össze és próbálnak meghatározni elméleteket a weblap hibákra, vagy folyamatosan más-más elemzőkkel vizsgálják a weboldalt. Ha ezeket nem határozzuk meg rögtön az elején, akkor nem tudunk mihez viszonyítani, nem tudjuk, hogy a weboldalunk mihez képest változott. Ennek alapján lahet a weboldal keresőoptimalizálási feladatait is meghatározni, sőt itt lehet a munka elszámolását is megcsinálni, hiszen itt látható, hogy a célt az adott idő alatt eléri-e a keresőoptimalizálás. 

Weboldal külső auditálása:

Időközönként, évente legalább egyszer érdemes külső, harmadik felet is bevonni a weboldal auditálásába. Ennek alapján visszacsatolást kaphatunk, hogy a weboldalunk eredményei valósak. Pontosan erre fejlesztettük ki a  WOIMS SEO audit rendszert is. Amellyel valós képet kaphat az elvégzett keresőoptimalizálási eredményekről. 

Milyen weboldalakat lehet, nem lehet keresőoptimalizálni?

A keresőoptimalizálás jelentős részében szükséges a weblap HTML kódokhoz, adatbázishoz is hozzáférni. Ezért vannak olyan weboldalak, többnyire a haramdik fél által kezelet és fejlesztett ( többnyire bérelhető weboldalak), amelyek eseten sem a weblap kódjához, sem az adatbázishosz nem férhetünk hozzá.Ilyen esetben nem lehet technikai SEO-t csinálni.  A techikai SEO-nál a weboldalunk technikai részleteit szükséges javítani, hogy az a lehető legjobb pozíciót érhesse el a Google a találati listáján. Ezek weboldal formai beállítása, mint például a betöltési idő javítása, a képek keresőoptimalizálása, megfelelő link-hierarchia beállításán felül az alábbiak:

  • Google feltérképezhetőségi beállítások
  • Google indexelhetőség Google Search Console Tools
  • Szerver hibakódok és betöltési sebesség javítása
  • sitemap.xml oldaltérkép és robots.txt beállítások
  • Meta adatok beállítása (meta title, meta description)
  • Google keresőbarát URL beállítások
  • Képek méretének, nevének, title, alt tag beállítások
  • Heading struktúra, architektúra beállítás 
  • Oldalon belüli duplikációk kiszűrése és átirányítások ellenőrzése
  • Mobilbarát felület beállítások - Google mobilbarát tesztelő
  • Strukturált adat beállítás
  • Weboldalt betöltését lassító, műköéshez szükségtelen szkriptek, fájlok törlése (kikapcsolása)

Amennyiben a weboldal szerver oldali hozzáférése nem megoldott, úgy a technikai SEO-t nem lehet maximálisan megcsinálni. A keresőoptimalizálás első lépése, hogy tsiztázni kell, hogy lehet-e egyáltalán pozícionálni a weboldalt, hozzáférhető-e szerver oldalon a weblap, vagy a weblaphoz van-e olyan admin felület amely lehetővé teszi a technikai beállításokat. A SEO három pillérének talán a legfontosabb alap eleme.

Miért fontos az értékes tartalom?

Az internet felhasználók sokféleképpen és sokféle célból keresnek az interneten. A keresés lehet egyetlen kérdés, kulcsszó vagy kifejezés. 

- beírhatnak szavakat a
- beszélhetnek mobiltelefonnal

A keresésekhez nagyon különböző típusú találati eredményeket kaphatunk még azonos témában is. Ezért a  keresőmotorok feladata, hogy segítsenek megtalálni azt amit felhasználók keresnek.A találati eredményeknek segíteniük kell az embereket, hiteles és megbízható információkat kell nyújtaniuk, nem pedig félrevezető tartalommal kell kiszolgálniuk a felhasználókat. Így tehát a keresőoptimalizálás alapja, hogy  Google irányelveineket maximálisan be kell tartani.

A Google esetében van egy folyamatosan változó, az aktuális irányokat mutató rangsorolási elv, ami felelős a helyezések alakulásáért. Minél jobban megfelel weboldal a keresőmotoroknak és a releváns találatoknak, annál jobb helyezése lehet a weboldalnak. A rangsorolási faktor tehát nem más mint ezeknek a fontos összetevőknek az eredménye. A faktorok ismeretében kell minden keresőoptimalizálási feladatot elvégeznünk, hogy jobb pozícióba kerüljön a weboldal. Így keresőoptimalizálás eredménye nem más, mint a jó pozíció a találati eredmények között.

Készíts értékes, releváns tartalmat.

A Google irányelve szerint a weboldal a lista élére kerül, amennyiben a felhasználók számára értékes tartalommal a legnagyobb élményt nyújtja a felhasználó számára. Egyszerű a képlet, a weboldalnak magasabb rangsorral kell rendelkeznie, mint a versenytársai weboldalának. Ezt pedig úgy lehet megtenni, ha releváns információban gazdag weboldalt készítünk, értéket nyújtunk. A tartalmi irányelvek több érintett számára fontosak:

  • - szakmai tartalmat kell publikálnod
  • - a szakmai tartalom érhetőnek kell lennie. A felhasználók számára 
  • - megfelelő volumenben tartalmaznia kell a kulcsszavakat, kereső kifejezéseket.
  • - a tartalom felépítésének meg kell felelni a Google irányelveinek.


De önmagában egy profin megírt tartalom nem elegendő, hogy a rangsor tetején legyen a weboldal, ezen kívül még sok pillére van a keresőoptimalizálásnak, de a tartalmi felépítést is érdemes SEO szakemberre bízni.


•  webergonómia  •  design  •  sales folyamatok  •  felépítése  •  tartalmi relevancia  •  “mit mond a látogatónak”  •


A keresőoptimalizálásról

A keresőoptimalizálás egy szüntelen folyamat, amely speciális technikákkal javítja a weblap pozícióját a Google keresőben. A SEO egy hosszútávú eljárás, az eredmények nem jönnek egyik napról a másikra. A keresőmotorok számára néhány hónapot vesz igénybe, hogy észleljék a weboldalunkon végrehajtott változtatásokat. Ezt alapul véve az oldalainkat jobb helyezéssel jutalmazzák majd.

A sikeres SEO-kampány első lépése, hogy Ön megismerje jelenlegi pozícióját a piacon a fő versenytársaihoz képest, ezért pontosan bemérjük a weblap jelenlegi helyezését. Az elmúlt 10 évben precízen kidolgozott optimalizálási módszertanunk használata növeli a célzott felhasználói csoport felől irányuló forgalmat a webhelyére.

SEO megbeszélés WOIMS iroda


Optimalizálási stratégia kutatása és meghatározása

Számos online eszközt használunk a kulcsszavak legjobb stratégiájának azonosításához. Szezonálisan vagy folyamatosan működik a vállalkozás? Kik azok a felhasználók, akik számára fontos a terméke, vagy szolgáltatása? Milyen erős a versenyhelyzete az adott szegmensben? Mindezek a kérdések, amelyekre ismernünk kell a válaszokat a SEO kampány sikeres végrehajtására.

keresooptimalizalas megbeszeles WOIMS


Weboldal technikai hibák keresése és javítása

A webhelyen célzott technikai módosítások szükségesek az összes SEO probléma eltávolításához. Ezek megkönnyítik a keresőmotorok hozzáférését és az információk lekérését. A jól optimalizált weboldalnak sokkal magasabb forgalma lesz. A technikai hibák jelentős részének javításáig szinte kidobott pénz a keresőoptimalizálásra költeni, mivel az eredmény biztosan elmarad.

Keresőoptimalizálás a Google keresőben


A weboldal tartalom optimalizálása

A tartalomnak minőségi és tájékoztató jellegűnek kell lennie ahhoz, hogy vonzza a felhasználókat, viszont szükséges előtérbe helyezni azokat a szabályokat, amik alapján a keresőmotorok felismerik ezt a minőséget. Az egyik leggyakoribb hiba, hogy nem jó a kulcsszó célzás és nincs megfelelő tartalom a weboldalon. Jól megválasztott kulcsszavakkal sokkal eredményesebbek lehetünk, sőt köztudott, hogy a keresések 65%-70%-a nem egy szavas keresőszavakból áll, hanem a "long tail-nak" nevezett összetett szavakból. Sokszor hibásan meghatározott egy-egy szavas kulcsszavak gyengébben teljesítenek, mint a jól megválasztott kereső kifejezések. Ezért a tartalom optimalizálásának egyik kulcskérdése, hogy milyen szavakat, kifejezéseket határozunk meg a weboldalhoz és ezeket hogyan építjük bele.

Keresőoptimalizálás programozás


Látni fogják a weboldalt az érdeklődők

A SEO azt is biztosítja, hogy termékeinek vagy szolgáltatásainak a lehető legjobb helyezése legyen a Google-ban. A legmagasabb minőségi információkat célozhatjuk meg az érdeklődők és a keresőmotorok számára. Így nem csak szép és korszerű lehet a weboldal, hanem meg is fogják találni az ügyfelei. A jó helyezés sokat számít az érdeklődőknek is, hiszen Ön is többnyire olyan weboldalakról vásárol, melyet megtalál a keresőben.

Mennyibe kerül a keresőoptimalizálás?
Számos tényezőtől függ, legfontosabb a kulcsszó és annak értéke a Google találati listáján. Két költség merül fel egy weboldal esetén. Az egyik a weboldal rendbetételére (hibák kijavítása), ami egy egyszeri költséget foglal magába, a másik a weboldal optimalizálására vonatkozik, ami lehet havi munkadíj vagy siker díjas összeg. 

Weboldala keresőoptimalizálásával kapcsolatosan lépjen kapcsolatba velünk,

hiszen minden weboldal egyedi, és az ár számos tényezőtől függhet.

ÁRAJÁNLATOT KÉREK

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

HOL LEHET A HIBA
A VEVŐSZERZÉSBEN?

play button

 

Két alaphiba szokott lenni. "Kényelmes" a rendszer azaz, hozzászokott ahhoz, 
hogy a vevők jönnek és nem kell keresni. A másik, hogy keresik az új vevőket, de korszerűtlen eszközökkel és 
így csak felégetik maguk mögött a piacot, sőt sokszor akár a versenytársakat segítik ezzel.

INDULHAT A FELTÉRKÉPEZÉS?

A weboldalon megadott adatai csak kapcsolatfelvételre szolgálnak, nem kerülnek tárolásra és harmadik fél számára nem hozzáférhetőek.