A direkt marketing segítségével egyenesen megszólíthatja célközönségét, ezzel is növelve marketing tevékenységének hatékonyságát!
Minden olyan marketing kommunikációt direkt marketingnek nevezünk, amely során egyenesen a célközönséggel vesszük fel a kapcsolatot. Legelterjedtebb formája a hírlevél. Technológiai hátterünknek és tapasztalatunknak köszönhetően hatékonyan segíthetünk önnek kialakítani és fenntartani egy ilyen rendszert!
MIÉRT ÉRDEMES MEGSZÓLÍTANI A CÉLKÖZÖNSÉGET?
1
Exponenciálisan nő a sikeres marketingtevékenységek aránya, hiszen kisebb az esélye annak, hogy olyan emberekhez jut el a cég üzenete, akiket nem érdekel semmilyen formában az adott termék vagy szolgáltatás.
2
Szorosabb kapcsolatot alakíthat ki a fogyasztóbázisával, hiszen „személyesen” nekik üzen, amivel azt tudatosítja bennük, hogy ismeri szükségleteiket és igényeiket.
3
Olyan exkluzív híreket és ajánlatokat közölhetünk fogyasztóinkkal, amely előnyt jelent nekik azokkal szemben, akik nincsenek feliratkozva a hírlevélre, ezzel is sarkalva őket arra, hogy kövessék a cég hírlevelét.
A Többcsatornás marketing
A marketingben (mint az üzleti élet többi részében is) fontos hogy diverzifikáljunk. Ez azt jelenti, hogy nem egy vagy kettő ponton próbáljuk elérni a fogyasztókat, hanem minél több csatornán keresztül.
Ezt igen jól jelzi, hogy a vállalkozások 84%-a többcsatornás marketing stratégiát használ:
84%
IGEN
15%
NEM
1%
NEM TUDJA
A többcsatornás marketing stratégia lényege, hogy minél több kommunikációs csatornát aknázzunk ki. Ezeket a csatornákat két nagy szegmensre oszthatjuk: Online és offline csatornákra.
Ezeket tovább bonthatjuk:
Online
Offline
Ezek valamely kombinációjának használatával megnöveljük az esélyét, hogy a megtekintőből fogyasztó válik. Emellett több tényezőt is bővítünk / növelünk:
• Brand ismertség: Átlagosan 5-7 inger kell ahhoz, hogy egy fogyasztó megjegyezze a cég brandjét.
• Fogyasztói interakció: Mind a céggel, mind a márkával.
• Bevételek: A marketingesek 90%-a tapasztal magasabb profitot, amikor többcsatornás marketinget használ. Ez annak tehető be, hogy több csatornából is bíztatást kapnak a fogyasztók a vásárlásra.
• Mélyebb és pontosabb információ: könnyebben lehet kimutatásokat készíteni.
• Fogyasztói szokások követése: A különböző csatornákon belüli fogyasztási szokásokkal jól kimutathatóvá válnak a vevőbázis vásárlási szokásai. Az SAP kutatása szerint a TCSM-t használó cégek:
- 74%-a javított az értékesítésén
- 64%-nak megerősödött a fogyasztói hűsége
- 62%-a kedvezőbb helyzetet ért el a piacon
- 54%-a javított a fogyasztói megelégedettségén
A TCSM nehézségei:
• Jobban oda kell figyelni az üzenetre, mint egy egyszerűbb struktúránál. Minél több csatornán küldünk rossz üzenetet, annál nagyobb kárt okozunk a büdzsében és a fogyasztói goodwillben.
• Nehezebb meghatározni egyes csatornák hatékonyságát, mivel egyszerre többen is kommunikálunk egyidejűleg.
• Folyamatosan mérni és fejleszteni kell a csatornákat, mivel 1 hibás láncszem az egész rendszer hatékonyságát elronthatja
• Megfelelő platformokat kell használni, amihez szükséges ismerni a célközönség fogyasztási és szociálmédiás szokásait
