DIREKT MARKETING

Egy hatékony eszköz, amely segítségével pontos információkat kapunk a webhelye felhasználóiról és a felhasználók szokásairól.

A direkt marketing segítségével egyenesen megszólíthatja célközönségét, ezzel is növelve marketing tevékenységének hatékonyságát!

Minden olyan marketing kommunikációt direkt marketingnek nevezünk, amely során egyenesen a célközönséggel vesszük fel a kapcsolatot. Legelterjedtebb formája a hírlevél. Technológiai hátterünknek és tapasztalatunknak köszönhetően hatékonyan segíthetünk önnek kialakítani és fenntartani egy ilyen rendszert! 

MIÉRT ÉRDEMES MEGSZÓLÍTANI A CÉLKÖZÖNSÉGET?

 

1


Exponenciálisan nő a sikeres marketingtevékenységek aránya, hiszen kisebb az esélye annak, hogy olyan emberekhez jut el a cég üzenete, akiket nem érdekel semmilyen formában az adott termék vagy szolgáltatás.

2


Szorosabb kapcsolatot alakíthat ki a fogyasztóbázisával, hiszen „személyesen” nekik üzen, amivel azt tudatosítja bennük, hogy ismeri szükségleteiket és igényeiket.

3


Olyan exkluzív híreket és ajánlatokat közölhetünk fogyasztóinkkal, amely előnyt jelent nekik azokkal szemben, akik nincsenek feliratkozva a hírlevélre, ezzel is sarkalva őket arra, hogy kövessék a cég hírlevelét.


A Többcsatornás marketing

A marketingben (mint az üzleti élet többi részében is) fontos hogy diverzifikáljunk. Ez azt jelenti, hogy nem egy vagy kettő ponton próbáljuk elérni a fogyasztókat, hanem minél több csatornán keresztül.

Ezt igen jól jelzi, hogy a vállalkozások 84%-a többcsatornás marketing stratégiát használ:

 

84%


IGEN

15%


NEM

1%


NEM TUDJA

A többcsatornás marketing stratégia lényege, hogy minél több kommunikációs csatornát aknázzunk ki. Ezeket a csatornákat két nagy szegmensre oszthatjuk: Online és offline csatornákra.

Ezeket tovább bonthatjuk:

Online


w online

Offline


w offline

 

Ezek valamely kombinációjának használatával megnöveljük az esélyét, hogy a megtekintőből fogyasztó válik. Emellett több tényezőt is bővítünk / növelünk:

 

Brand ismertség: Átlagosan 5-7 inger kell ahhoz, hogy egy fogyasztó megjegyezze a cég brandjét.
Fogyasztói interakció: Mind a céggel, mind a márkával.
Bevételek: A marketingesek 90%-a tapasztal magasabb profitot, amikor többcsatornás marketinget használ. Ez annak tehető be, hogy több csatornából is bíztatást kapnak a fogyasztók a vásárlásra.
Mélyebb és pontosabb információ: könnyebben lehet kimutatásokat készíteni.
Fogyasztói szokások követése: A különböző csatornákon belüli fogyasztási szokásokkal jól kimutathatóvá válnak a vevőbázis vásárlási szokásai. Az SAP kutatása szerint a TCSM-t használó cégek:
  - 74%-a javított az értékesítésén
  - 64%-nak megerősödött a fogyasztói hűsége
  - 62%-a kedvezőbb helyzetet ért el a piacon
  - 54%-a javított a fogyasztói megelégedettségén

A TCSM nehézségei:
  • Jobban oda kell figyelni az üzenetre, mint egy egyszerűbb struktúránál. Minél több csatornán küldünk rossz üzenetet, annál nagyobb kárt okozunk a büdzsében és a fogyasztói goodwillben.
  • Nehezebb meghatározni egyes csatornák hatékonyságát, mivel egyszerre többen is kommunikálunk egyidejűleg.
  • Folyamatosan mérni és fejleszteni kell a csatornákat, mivel 1 hibás láncszem az egész rendszer hatékonyságát elronthatja.
  • Megfelelő platformokat kell használni, amihez szükséges ismerni a célközönség fogyasztási és szociálmédiás szokásait.

35457572 01

0 (Max. 300 Karakterek)

Elfogadom az adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat.

Elküldés

A weboldalon megadott adatai csak kapcsolatfelvételre szolgálnak, nem kerülnek tárolásra és harmadik fél számára nem hozzáférhetőek.