marketing automatizalas terv 3

Marketing és értékesíttési
folyamatok automatizálása


MARKETING ÜGYNÖKSÉGÜNK FELADATAI      WOIMS-RÓL

Akik megtiszteltek bizalmukkal

woims refencia 6

automatikus marketing 1

Mi az a rendszer, melyet a világ cégeinek 75%-a használ?

Továbbá a 40%-a azoknak, akik nem használják, mielőbb tervezik bevezetni. 
Nem más, mint az automatizált marketing rendszer!  Az automatizált marketing rendszer egy olyan eszköz vagy szoftver, amelyet a cégek használnak az online marketing tevékenységeik hatékonyabbá és hatékonyabban történő végrehajtásához. Ebben a struktúrában a hagyományos online marketing tevékenységek (hírlevél küldés, ügyfélszerzés, stb.) algoritmusok és egyedi beállítások szerint szolgálják az adott céget. A marketing automatizáció számos további eszközt és folyamatot foglal magában, amelyeket a partnereinknél testreszabva használunk az online marketing tevékenységeik hatékonyabbá tétele érdekében.


 

De ez miért hasznos ez a vállalatának?

automatikus marketing 2

Először is csökkenti az érintett folyamatokhoz szükséges élőmunkaerő igényt, így a marketing munkatársak hatékonyabban foglalkozhatnak a taktikai és stratégiai tervek és folyamatok kidolgozásával és végrehajtásával. Idő- és munkamegtakarítás: Másodsorban az automatizált marketingrendszerek segítenek a manuális feladatok automatizálásában, például e-mail kampányok ütemezésében, ügyfelek követésében vagy személyre szabott tartalmak kiküldésében. Ezáltal a marketingcsapatok több időt szentelhetnek stratégiai tevékenységekre és kreatív munkára.

Jobb célzás és személyre szabás: Az automatizáció lehetővé teszi az üzenetek és tartalmak személyre szabását az ügyfelek és potenciális ügyfelek számára. Az adatok alapján megadható, hogy kihez és mikor juttatják el az üzeneteket, növelve a konverziós arányokat és az elkötelezettséget.

Követés és elemzés, optimalizálás: A marketing automatizációs rendszerek részletes analitikákat és követési eszközöket kínálnak, amelyek segítségével a vállalatok megérthetik, hogyan teljesít a marketingkampányok és hogyan reagálnak az ügyfelek a tartalmakra. Ez lehetővé teszi a folyamatos optimalizációt és a stratégiák fejlesztését.

Ügyfélkapcsolatok automatikus, rendszeres kezelése: Az automatizációs rendszerek segíthetnek az ügyfelekkel való kapcsolattartásban, ügyféladatok kezelésében és a vásárlói élmény javításában. Egy jó CRM (Customer Relationship Management) rendszerrel integrálva a marketing automatizáció lehetővé teszi az ügyfelekkel való tartós kapcsolat kiépítését és kezelését.

Skálázható marketing tevékenység: Az automatizált folyamatok könnyen skálázhatók, ami azt jelenti, hogy a vállalatok könnyen kezelhetik a növekvő ügyfélbázist és marketingtevékenységeiket anélkül, hogy létszámbővítésre lenne szükség.

Ügyfélhűség és visszatérő üzletek: Az marketing automatizáció segítségével könnyebben lehet megtartani a meglévő ügyfeleket és növelni a visszatérő üzleteket. Mivel rendszeres e-mail kampányokat, folyamatosan személyre szabott marketing kommunikáció segíthet az ügyfélhűség megerősítésében.

Jobb konverziós arányok: Az automatizált marketing folyamatok lehetővé teszik az ügyfelekkel való állandó kapcsolattartást és értékesítési lehetőségek generálását. Rendszeres, személyre szabott tartalmak növelhetik a konverziós arányokat és az elköteleződést.

Állandó, de mégis rugalmas: Az automatizált rendszerek lehetővé teszik a folyamatos, rugalmas módosításokat, gyors reagálást a piaci változásokra és az ügyfelek viselkedésére. A folyamatosság mellet a rugalmasság is segít alkamazkodni  a trendekhez és kihívásokhoz.

automatikus marketing 3

Másodszor, igen költséghatékony rendszer, mivel egy algoritmus és/vagy beállítás az összes automatizált marketing folyamatot befolyásolja, így nem kell egyenként beállítani a rendszereket, nem kell észben tartani, hogy melyik folyamat naprakész a cég jelenlegi igényeivel. Emellett jelentősen megnő a marketing tevékenységek hatékonysága, amelyek direkt módon befolyásolják a cég teljes működését (magasabb bevétel, erősebb fogyasztói hűség, stb.)

Hogy könnyebben tudjuk demonstrálni az automatizálás előnyét, itt pár számadat, ami szemlélteti a cégekre tett hatását:

automatikus marketing 4

14,5%-os értékesítési hatékonyság növekedés és 12,2%-os marketing költség csökkenés

automatikus marketing 5

5 cégből 4 megnövelte a fogyasztói elérését, és 77%-uk megnövelte a konverziós rátájukat (azaz, hogy hány weboldal látogató végzett valamilyen aktivitást (pl kapcsolatfelvétel) a weboldalon)

automatikus marketing 6

Az automatizálást használó cégek, átlagosan 451%-os növekedést érnek el az elért célszegmensek terén

automatikus marketing 7

A folyamatos marketing kommunikációval, a vásárlásra nem kész fogyasztók 15-20%-t fogyasztásra lehet ösztönözni

automatikus marketing 8

Az automatizálást bevezető cégek 76%-nak már az első évben megtérül a befektetés

automatikus marketing 9

A cég teljes produktivitásának 20%-os növekedésével jár a marketing automatizálás

Az automatizált marketing az ügyfél visszakövetésben

Ezzel a sales rendszerrel több dolgot is elérhet. A legfontosabb, hogy mérsékeli, szinte kizárja az esélyét annak, hogy egy lehetséges ügyfél a folyamatok között elpártoljon a cégtől. Emellett olyan fogyasztókat vonz be, akik a cég célközönségeinek a részét képzik, azaz mindenképp érdeklődnek az adott szolgáltatások / termékek iránt.

Az automatizálást algoritmusok alapján vagy egyéni beállítások szerint (pl: szerződés teljesítés után 30 nappal küldi a hírlevelet) lehet üzemeltetni, így nincs vagy csak minimális manuális munka szükséges a rendszer üzemeltetéséhez.

Kik használhatnak
automatizált marketing rendszert?

Ez a legszebb része! Bárki! Minden cégnek igen fontos, hogy a lehető leghatékonyabb módon érje el célközönségét és fenntartsa érdeklődésüket és/vagy hűségüket. Az automatizálás ezeket a célokat támogatja egyszerű és átlátható módon.

?
automatikus marketing linear

Mi az automatizálás folyamata?

Először is fontos felmérni a cég állapotát: Milyen fogyasztói elérésük van? Mennyire hatékony a sales rendszer? Mekkora a sikeres üzletek/összes kiadott ajánlat aránya? Ezeket, és még többet meg kell válaszolni mérésekkel és elemzésekkel. Ezután át kell alakítani az érintett folyamatokat (pl: Marketing és sales), hogy gördülékenyen tudjanak alkalmazkodni a bevezetéshez.

Ha már rendelkezünk egyértelmű adatokkal és a cég készen áll a bevezetésre, akkor lépcsőzetesen bevezetjük a különböző folyamatokat.

A cégre tett hatását a bevezetés alatt, 1 hónappal később, ¼ évvel később, fél évvel később és egy évvel később is lemérjük, ezzel garantálva a rendszer sikeres működését.

Összefoglalva a modern üzleti világban elengedhetetlen, hogy az ügyfeleket hatékonyan felkeressük és rávegyük a fogyasztásra. Emellett fontos, hogy minél inkább digitalizáljuk és automatizáljuk a különböző üzleti folyamatokat, hogy minél költség- és időhatékonyabb módon tudjuk folytatni az gazdasági tevékenységeinket. Mindezekre megoldást kínál az automatizált marketing, mivel összeköti a cég folyamatait az ügyfélszerzéstől az utóápolásig.

A weboldalon megadott adatai csak kapcsolatfelvételre szolgálnak, nem kerülnek tárolásra és harmadik fél számára nem hozzáférhetőek.