VIRTUAL BUSINESSMAN
AZ automatIZÁLT ÉRTÉKESÍTÉSI rendszer segít megszerezni és megtartani PARTNEREIT
INTELLIGENS ÉRTÉKESÍTÉSI RENDSZEREK
INTELLIGENS ÉRTÉKESÍTÉSI RENDSZEREK
Mi az a rendszer,
amelyet a világ cégeinek 75%-a használ, és 40%-a azoknak, akik nem használják tervezi bevezetni?
Nem más, mint az automatizált marketing rendszer! Ebben a struktúrában a hagyományos online marketing tevékenységek (hírlevél küldés, ügyfélszerzés, stb.) algoritmusok és egyedi beállítások szerint szolgálják az adott céget.
De ez miért hasznos nekem?
Először is csökkenti az érintett folyamatokhoz szükséges élőmunkaerő igényt, így a marketing munkatársak hatékonyabban foglalkozhatnak a taktikai és stratégiai tervek és folyamatok kidolgozásával és végrehajtásával.
Másodszor, igen költséghatékony rendszer, mivel egy algoritmus és/vagy beállítás az összes automatizált marketing folyamatot befolyásolja, így nem kell egyenként beállítani a rendszereket, nem kell észben tartani, hogy melyik folyamat naprakész a cég jelenlegi igényeivel. Emellett jelentősen megnő a marketing tevékenységek hatékonysága, amelyek direkt módon befolyásolják a cég teljes működését (magasabb bevétel, erősebb fogyasztói hűség, stb.)
Hogy könnyebben tudjuk demonstrálni az automatizálás előnyét, itt pár számadat, ami szemlélteti a cégekre tett hatását:
14,5%-os értékesítési hatékonyság növekedés és 12,2%-os marketing költség csökkenés
5 cégből 4 megnövelte a fogyasztói elérését, és 77%-uk megnövelte a konverziós rátájukat (azaz, hogy hány weboldal látogató végzett valamilyen aktivitást (pl kapcsolatfelvétel) a weboldalon)
Az automatizálást használó cégek, átlagosan 451%-os növekedést érnek el az elért célszegmensek terén
A folyamatos marketing kommunikációval, a vásárlásra nem kész fogyasztók 15-20%-t fogyasztásra lehet ösztönözni
Az automatizálást bevezető cégek 76%-nak már az első évben megtérül a befektetés
A cég teljes produktivitásának 20%-os növekedésével jár a marketing automatizálás
Az automatizált marketing az ügyfél visszakövetésben
A sales folyamatok egyik kulcsfontosságú eleme a potenciális és meglévő ügyfelek érdeklődésének generálása és fenntartása. Az automatizált promóciós hírlevelek pontosan ezt érik el. Segítségükkel a potenciális fogyasztókat szélesebb körben és hatékonyabban érhetjük el, emellett a sales folyamatok között ragadt potenciális ügyfeleket is kizökkentheti a stagnálásból egy jó időben küldött akció / promóció. Azon ügyfeleket is fogyasztásra lehet ösztönözni, akiknek már teljesítette a megrendelését / szerződését a cég, ugyanezzel a stratégiával. Mindezzel egy olyan rendszer alakul ki, amelybe a potenciális ügyfelek önszántukból kerülnek bele, maradnak benne és térnek vissza.
Az automatizált marketing az ügyfél visszakövetésben
Ezzel a sales rendszerrel több dolgot is elérhet. A legfontosabb, hogy mérsékeli, szinte kizárja az esélyét annak, hogy egy lehetséges ügyfél a folyamatok között elpártoljon a cégtől. Emellett olyan fogyasztókat vonz be, akik a cég célközönségeinek a részét képzik, azaz mindenképp érdeklődnek az adott szolgáltatások / termékek iránt.
Az automatizálást algoritmusok alapján vagy egyéni beállítások szerint (pl: szerződés teljesítés után 30 nappal küldi a hírlevelet) lehet üzemeltetni, így nincs vagy csak minimális manuális munka szükséges a rendszer üzemeltetéséhez.
Kik használhatnak
automatizált marketing rendszert?
Ez a legszebb része! Bárki! Minden cégnek igen fontos, hogy a lehető leghatékonyabb módon érje el célközönségét és fenntartsa érdeklődésüket és/vagy hűségüket. Az automatizálás ezeket a célokat támogatja egyszerű és átlátható módon.
Mi az automatizálás folyamata?
Először is fontos felmérni a cég állapotát: Milyen fogyasztói elérésük van? Mennyire hatékony a sales rendszer? Mekkora a sikeres üzletek/összes kiadott ajánlat aránya? Ezeket, és még többet meg kell válaszolni mérésekkel és elemzésekkel. Ezután át kell alakítani az érintett folyamatokat (pl: Marketing és sales), hogy gördülékenyen tudjanak alkalmazkodni a bevezetéshez.
Ha már rendelkezünk egyértelmű adatokkal és a cég készen áll a bevezetésre, akkor lépcsőzetesen bevezetjük a különböző folyamatokat.
A cégre tett hatását a bevezetés alatt, 1 hónappal később, ¼ évvel később, fél évvel később és egy évvel később is lemérjük, ezzel garantálva a rendszer sikeres működését.
Összefoglalva a modern üzleti világban elengedhetetlen, hogy az ügyfeleket hatékonyan felkeressük és rávegyük a fogyasztásra. Emellett fontos, hogy minél inkább digitalizáljuk és automatizáljuk a különböző üzleti folyamatokat, hogy minél költség- és időhatékonyabb módon tudjuk folytatni az gazdasági tevékenységeinket. Mindezekre megoldást kínál az automatizált marketing, mivel összeköti a cég folyamatait az ügyfélszerzéstől az utóápolásig.