WEBOLDAL KERESŐOPTIMALIZÁLÁS

Szeretné, hogy webhelye a Google keresési találataiban versenytársai előtt álljon?

ÁRAJÁNLATOT KÉREK

Szeretné megtudni, miért NEM találja meg A weboldalát a Google TALÁLATAI KÖZÖTT?

 

A keresőoptimalizálás az első lépés a siker felé. Online elemzésünkkel segítünk Önnek megismerni weboldalai hibáit. A WOIMS weblap AUDIT nem csak egy egyszerű online weblap elemzés, hanem egy átfogó vizsgálat, melyben több szempontból átvilágítjuk a weboldalát, hogy teljes értékű képet kapjunk az internetes felületén található hibákról. A WOIMS AUDIT alapján meghatározzuk weboldalán a szükséges keresőoptimalizálási stratégiát, folyamatot, költségeket és természetesen a várható eredményeket. A SEO (keresőoptimalizálás) egy folyamat és nem egy villanykapocsoló, amit felkapcsolunk és már működik is. Sok esetben akár fél év is szükséges az első eredményekhez. Az együttműködés alatt folyamatosan mérünk és elemzünk, vizsgáljuk a weblap pozíciót és ennek eredményeit havonta megosztjuk megrendelőinkkel.

Mi lehet a hiba a weboldallal?

Sokszor ez az első kérdés, de talán a legfontosabb is. A weboldalak szerkezetét, félépítését sokszor a design irányába viszik el, pedig a világ legszebb weboldalának a tulajdonosai is lehetünk, ha weboldalunk a századik helyen van a Google találati listáján. A leggyakoribb probléma, hogy a kész weboldalak esetén még az alap keresőoptimalizálási beállításokat sem csinálják meg és így működik akár több évig. Majd felmerül az igény, hogy a weboldal miért nincs elől a keresőkben. Na igen, de már a Google robotok feltérképezték többször is a weboldalt és észlelték a hibákat, ennek alapján rangsorolták, vagy rangsorolják egyre lentebb. Ez olyan, mintha egy rossz autóval közlekednénk, ami egyre többször meghibásodik, otthagy az úton és csak bánatosan figyeljük azt a sok jó járművet, ami elmegy mellettünk. Ha ezt a példát továbbvisszük, az autó első útja a szerviz, ahol megjavítják a hibát, de a gépjármű karbantartása már a tulajdonos felelőssége. Ez a példa mutatja, hogy a weboldalakat is először rendbe kell tenni, azaz meg kell feleltetni az alapvető elvárásoknak, majd ezt követően jöhet lépésről-lépésre a keresőoptimalizálás.

Mik a leggyakoribb hibák a weboldalon?

Legtöbbször azzal találkozunk, hogy nincsenek beállítva az alapvető dolgok amik a keresőoprimalizálás alapjait adják.

  • - nincs megadva, vagy hibásan vannak megadva a weboldal meta adatai
    - nincs átírányítva a domain a www vagy www nélküli alakra
    - nincs felépítve a heading struktúra
    - nem megfelelően vannak beállítva a képek és a képekhez tartozó adatok
  • - sok hibás befelé vagy kifelé mutató link van a weboldalon
    - nincs indexelve az oldal és hibás a robots.txt beállítás

Természetesen ez csak tényleg egy pár probléma, amivel gyakran találkozunk, de egy weboldal keresőoptimalizálás elvégzéséhez ezek a hiányossságok kijavítása elengedhetetlen. A weboldalak SEO auditálása ettől sokkal körültekintőbb viszgálatot igényel. A WOIMS SEO AUDIT egy összetett vizsgálat, mely az alábbi alavető weboldal vizsgálatokból áll.

  • - weboldal sebessége, itt megvizsgáljuk, mi és mennyire lassítja a weboldal betöltődését
    - meta specifikáció, ahol a nyelvi beállításoktól egészen az oldalankénti meta leírásokat és címsorokat vizsgáljuk
    - a weboldal minőségi vizsgálatánál magát a contentet a weboldal szövegét, felépítését, mobil beállításait elemezzük
    - weboldal struktúrájában az oldal szerkezeti felépítését vesszük szemügyre, legfőképp a heading struktúrát
    - link struktúra viszgálata kiterjed a belső és külső linkek viszgálatára, amelyben nem csak a linkek működését, hanem a linkekhez tartozó horgony szövegekek is elemezzük
    - a szerver beállítások elemzése is sok problémát szokott feltárni, a gyorsaság mellett a biztonságra is nagy figyelmet kell fordítani
    - a külső faktorok viszgálata is fontos, mert valójában itt már nem magát a weboldalt elemezzük, de fontos, hogy milyen értékes linkek mutatnak a weboldalra
    - a weboldal fáljait sem szabad elfelejteni, hogy minden szükséges fájl és a hozzá tartozó beállítás rendben legyen

 

A fentiek alapján készül egy teljes átfogó weboldal elemzés, amely a hibák mellett a lehetőségeket is tartalmazza. Ennek alapján látjuk, pontosan mi a hiba, mennyi idő alatt és keresőoptimalizálás számos felaadatával lehetne javítani. A SEO AUDIT alapja a keresőoptimalizálásnak, hiszen mit is javítunk, ha azt sem tudjuk, hol rejlik a probléma?

Hogyan vágjunk bele a keresőoptimalizálás első lépésébe?

Tegyük tisztába mit szeretnénk a keresőoptimalizálás eredményeként elérni. Milyen céljaink vannak a weblap pozíciójával. Sokszor találkozunk azzal a hibával, hogy a vállalat munkatársai elnevezik saját maguk a terméküket vagy szolgáltatásukat, majd így használják az értékesítési, vagy a marketing anyagokban. Ez annyira "beég" a cégbe, hogy azt gondolják így keresik majd a terméküket, vagy szolgáltatásukat a vásárlóik. Az a gond, hogy a lehetséges megrendelők máshogy hívják és így máshogy is keresik az adott terméket.

Itt kezdődnek a gondok, mivel nem jól lettek meghatározva a keresőoptimalizálás alapját szolgáló releváns kulcsszavak. A weblapot ugyan elkészítették, megcsinálták az alap SEO beállításokat, de egy hatalmas hibát követtek el. Nem végeztek kulcsszó kutatást, amely alapján meg lehet határozni a piac által használt kulcsszavakat, kereső kifejezéseket. El is érkeztünk a második hibához, amely nem más, mint 1-2 kulcsszó meghatározása. Egyszerű példa: ha TV-ét akarunk vasárolni nem azt írjuk be a keresőbe, hogy "televízió", mint ahogy, ha pizzériát keresünk sem azt írjuk be, hogy "pizzéria". A keresések 70-80% célirányos, ami azt jelenti, hogy pl: "pizzéria Budapest" vagy "pizzéria XIII. kerületben". Tehát a keresésekben minden esetben szűrünk, azaz pontosan behatároljuk, mit keresünk. Ennek alapján két fontos dologgal kell kezelni a weboldalak keresőoptimalizálását.

  • - kulcsszó kutatás és elemzés
  • - kulcsszó kifejezés kutatás és elemzés
  • Ezután jöhet az onlie versenytárs elemzés, ahol pontos információt kaphatunk a versenytársakról, milyen a weboldaluk keresőoptimalizálás szerinti beállítása.

Vizsgáljuk meg a versenytársaink weboldalát

  • - Hol helyezkedik el a weboldal a Google találati listán?
  • - Milyen kulcsszavakat használ?
  • - Keresőoptimalizálja a weboldalát?
  • - Milyen "erős" a SEO beállítás a weboldalon?

Ehhez a vizsgálathoz több ingyenes eszköz is rendelkezésére áll, mint például a GooglePageSpeedvagy a Google mobilbarát elemző. Fontos, hogy regisztráljunk a Google Search Console felületén a weboldalunkat, tegyük bele a weboldalunkba a követőkódot és ezután folyamatosan elemezzük a látogatói folyamatokat.Több ingyenes vagy maximum regsiztrációhoz kötött online SEO elemző szoftver van a amely hiteles információt biztosít a keresőoptimalizálás alapjaihoz.

Fontos, hogy elemezzük a versenytársak weboldalát SEO. keresőoptimalizálás több szempontjából is. Ennek alapján láthatjuk, hogy ki, milyen mélységig foglalkozik a weboldalának keresőoptimalizálás beállításaival. Ha sok jó weboldal van előttünk, akkor nyílván nehezebb dolgunk van, de akkor is fontos, hogy mielőbb kezedje el a weboldal keresőoptimalizálás legfontosabb beállításait.

Miért kell SEO audit rendszert kialakítani a keresőoptimalizálás előtt?

A keresőoptimalizálás legfontosabb alap pillére a szilárd webhely-architektúra. A SEO-barát webhely-architektúra lépésről-lépésre végigvezeti a felhasználókat a weboldalon, továbbá támogatja a Google robotok számára az oldal szerkezet pontos feltérképezését. Hibás architektúrával rendelkező weboldalt nem érdemes indexelni sem, mert jelentős hátrányból vág neki a pozíciók “megszerzésének”. Amikor a megfelelő webhely-architektúra a rendben van, akkor el kell végezi a SEO AUDIT-ot.A SEO audit rendszer kialakítását, ami nem más mint a saját weboldalunk mérési, elemzési rendszerek, keresőoptimalizálás kialakítása.

Kulcsszavak és a weboldalunk aktuális Google találati pozíciói:

Itt pontosan határozzuk meg, hogy milyen kulcsszavakra, kereső kifejezésekre kell a weboldalt optimalizálni. Az előző pontban már írtuk, hogy ebben a versenytársak mérése sok támpontot adhat, de természetesen minden esetben saját magunk szerint optimális kulcsszavakat határozzuk meg. Ennek alapján lehet folyamatosan vizsgálni a Google találati pozíciók változását.

A kereső kifejezések esetén fontos támpont lehet az Google találati volumene. Ez a szám azt mutatja, hogy a keresőkben az adott kulcsszóra mennyi találat van.

kulcsszo kutatas elemzes

El is érkeztünk egy fontos ponthoz. Ennek alapján meg tudjuk határozni, hogy milyen értékes a kulcsszavunk. Minél magasabb a találati szám, annál értékesebb a kereső kifejezésünk. Nyilván minden versenytársunk erre a pozícióra optimalizálja az oldalát, és itt szeretne első lenni. Enenk alapján meg is határozhatunk egy célt és a célhoz tartozó időt. Amennyiben a találati arány alacsony akkor érdemes rövidebb időt meghatározni, akár pár hét vagy 1-2 hónap. Későbbiekben majd beszélünk a keresőoptimalizálási időkről is.

Weblap mérő és elemző rendszerek amelyek alapot biztosítank a keresőoptimalizálás elemzései számára:
A SEO auditunk másik fontos eleme a mérő és elemző eszközök pontos meghatározása. Ezekkel vizsgáljuk, elemezzük a weboldalunkat. Sok ingyenes keresőoptimalizálás mérésére szolgáló eszköz is található az interneten, de fontos megjegyezni, hogy az ingyenességnek minden esetben ára van. Adatainkkal kell "fizetünk" az keresőoptimalizálás elemzésekért, vagy nem releváns információkat kapunk a weboldalunkról, ami talán ez a legnagyobb hiba. Az ingyenes elemző rendszereknél sokszor találkozunk olyan elemzési hibákkal, amelyek félrevezetőek. Másodsorban ha nincs tisztában az adott elemzési információval, nem tudja mit jelent az adat a keresőoptimalizálás számára,  akkor ez egy fölösleges időtöltés. Azért érdemes SEO szakemberrel beszélni, egyeztetni mert egyrészt el is tudja mondani a probléma jelentését de ami ettől is fontosabb tudja, hogy hogyan kell a keresőoptimalizálás alapvető hiányosságait kijavítani. Gyakori hiba, hogy több elemző információit vetik össze és próbálnak meghatározni elméleteket a weblap hibákra, vagy folyamatosan más-más keresőoptimalizálás hibáira rámutató elemzőkkel vizsgálják a weboldalt. Ha ezeket az elemzős rendszerek használatát nem határozzuk meg rögtön az elején, akkor nem tudunk majd mihez viszonyítani, nem tudjuk, hogy a weboldalunk mihez képest változott. Ennek alapján lahet a weboldal keresőoptimalizálás legfontosabb feladatait is meghatározni, sőt itt lehet a munka elszámolását is megcsinálni, hiszen itt látható, hogy a célt az adott idő alatt eléri-e a keresőoptimalizálás.

Weboldal külső auditálása, keresőoptimalizálás elvégeztt feladatainak auditálása:

Időközönként, évente legalább egyszer érdemes külső, harmadik felet is bevonni a weboldal auditálásába. Ennek alapján visszacsatolást kaphatunk, hogy a weboldalunk eredményei valósak. Pontosan erre fejlesztettük ki a WOIMS SEO audit rendszert is, amellyel valós képet kaphat az elvégzett keresőoptimalizálás eredményekről.


A SEO audit egy webhely különböző elemeinek kiértékelése, amelyek befolyásolják a weboldal teljesítményét.

- Domain: a domain név, hossza, életkora, és természetesen az domainhoz tartozó keresőoptimalizálás alapjait meghatározó weblap előzmények
- Technikai SEO elemzés: Teljes weblap elemzés ami rávilágít az összes technikai problémára, beleértve a robots.txt fájllal, a webhelytérképekkel és a képoptimalizálással kapcsolatos esetleges problémákat.
- Weboldal: címsorok, releváns kulcsszavak, kereső kifejezések, a felhasználói szokások, keresési szokások és minden egyéb ami meghatározza weboldal architektúrát és folyamatokat
- Tartalom: A SEO auditnak pontosan fel kell mérnie a weboldal tartalmát, az oldalban lévő belső és kifelé mutató hivatkozásokat, kulcsszavak sűrűségét, kép leírásokat, illetve az meg kell keresni az ismétlődő tartalommal kapcsolatos problémákat, a séma jelöléseket, még az organikus átkattintási arányt is.
- Linkprofil: Pontosan fel kell térképezni a befelé és kifelé mutató linkeket. Ki kell törölni a problémás hivatkozásokat mert ezek kárt okozhatnak. 

Hol és hogyan segít a SEO AUDIT a keresőoptimalizálásban?

A SEO AUDIT egyik legfontosabb szempontja, hogy képes azonosítani minden olyan technikai vagy oldalsó problémát, amely hatással lehet a webhely rangsorolására. Ide tartoznak az átirányítások, a törött linkek, a duplikált tartalmak és a vékony tartalom - ezek mind kedvezőtlen hatással lehetnek a teljesítményre és a keresőmotorok találati oldalain (SERP) való láthatóságra. A hatékony SEO AUDIT az egyes oldalakon megjelenő tartalom típusát is felülvizsgálja - értékelve, hogy tartalmaznak-e releváns kifejezéseket, amelyek összhangban vannak a felhasználói lekérdezésekkel. Ez azt jelenti, hogy olyan célzott tartalmakat hozhat létre, amelyek összhangban vannak a felhasználói szándékkal - növelve a láthatóságot több keresőmotoros platformon.

A SEO AUDIT betekintést nyújt webhelye teljesítményéről, és segít azonosítani a javítandó területeket. SEO AUDIT segítségével jobban megértheti, hogy a keresőmotorok hogyan tekintenek a webhelyére, és kiigazításokat végezhetünk annak érdekében, hogy az könnyebben megtalálható legyen a weboldala. Az fontos tényezők megértésével, mint a kulcsszavak relevanciája, az oldal sebessége, a backlinkek, a kódszerkezet és a meta címkék, optimalizálhatják weboldalát, hogy jobban teljesítsen mind az organikus, mind a fizetett keresési eredményekben.

Ezen túlmenően a SEO audit betekintést nyújt a meglévő linképítési stratégiák hatékonyságába. Sok webhely szenved a link spam vagy rossz minőségű linkektől; a webhelyéhez kapcsolódó backlinkek részletes elemzésével eltávolíthatja a domain nevéhez kapcsolódó rossz minőségű linkeket - javítva ezzel a felhasználók és a keresőmotorok körében egyaránt a megbízhatóságot és a tekintélyt. Ezen túlmenően az auditnak ellenőriznie kell a jelenlegi linképítési lehetőségek hiányosságait is - biztosítva, hogy az új linkeket hatékonyan hozzák létre, hogy maximalizálják az organikus és a hivatkozási forrásokból származó forgalmat.  Főleg az e-kereskedelem esetén fontos meghatározni az elsődleges célpiacokat és erre optimizálni a webhely tartalmának folyamatos fejlesztését. Ezen kívül bizonyos megjegyzékeket is tartalmaz egy teljes SEO audit, amely segíthet abban, hogy jobb helyezést érjen el a Google találati listáján. Ezek olyan technikai problémákat fednek fel, amelyek segíthetnek felhasználni az adott domain előnyeit a keresőoptimalizálás terén.

A SEO AUDIT-ból származó előnyök felbecsülhetetlen értékűek lehetnek azon vállalkozások számára, amelyek sikere nagymértékben az online jelenlétre támaszkodik. Egy optimalizált weboldal képes magasabb helyezéseket generálni a SERP-ken, ami nagyobb láthatóságot eredményez, ami nagyobb forgalmat eredményez. Végül nagyobb konverziós arányt és bevételnövekedést érhető el idővel. Ezért a SEO AUDIT-ba való rendszeres befektetés szükséges lehet, ha a vállalkozások azt szeretnék, hogy weboldaluk versenyképes maradjon az online környezetben, miközben idővel maximalizálják a potenciális megtérülést.

Milyen weboldalakat lehet, nem lehet keresőoptimalizálni?

A keresőoptimalizálás jelentős részében szükséges a weblap HTML kódokhoz, adatbázishoz is hozzáférni. Ezért vannak olyan weboldalak, többnyire a haramdik fél által kezelet és fejlesztett ( többnyire bérelhető weboldalak), amelyek eseten sem a weblap kódjához, sem az adatbázishosz nem férhetünk hozzá.Ilyen esetben nem lehet technikai SEO-t csinálni. A techikai SEO-nál aweboldalunk technikai részleteit szükséges javítani, hogy az a lehető legjobb pozíciót érhesse el a Google a találati listáján. Ezek weboldal formai beállítása, mint például a betöltési idő javítása, a képek keresőoptimalizálása, megfelelő link-hierarchia beállításán felül az alábbiak:

  • Google feltérképezhetőségi beállítások
  • Google indexelhetőségGoogle Search Console Tools
  • Szerver hibakódok és betöltési sebesség javítása
  • sitemap.xml oldaltérkép és robots.txt beállítások
  • Meta adatok beállítása (meta title, meta description)
  • Google keresőbarát URL beállítások
  • Képek méretének, nevének, title, alt tag beállítások
  • Heading struktúra,architektúra beállítás
  • Oldalon belüli duplikációk kiszűrése és átirányítások ellenőrzése
  • Mobilbarát felület beállítások - Google mobilbarát tesztelő
  • Strukturált adat beállítás
  • Weboldalt betöltését lassító, műköéshez szükségtelen szkriptek, fájlok törlése (kikapcsolása)

Amennyiben a weboldal szerver oldali hozzáférése nem megoldott, úgy a technikai SEO-t nem lehet maximálisan megcsinálni. A keresőoptimalizálás első lépése, hogy tisztázni kell, hogy lehet-e egyáltalán pozícionálni a weboldalt, hozzáférhető-e szerver oldalon a weblap, vagy a weblaphoz van-e olyan admin felület amely lehetővé teszi a technikai beállításokat. A SEO három pillérének talán a legfontosabb alap eleme.

Hogyan ne vágjunk bele a weboldal keresőoptimalizálás első lépéseibe?

- ha nem dokumentáljuk (dátum szerint) a weboldalban végzett feladatokat
- ha nem készítünk biztonsági mentést a weboldalból
- ha nem készítünk elemzést és startégiát, hogy mit, miért csinálunk
- ha nem határozzuk meg a kontroll pontokat és a kontroll eszközöket
- ha nincs egy szakértő segítség, akihez bátran fordulhatunk ha nem vagyunk biztosak abban amit csinálni szeretnénk

Ha nem biztos a weboldal optimalizálási folyamatokról és keresőoptimalizálással kapcsolatos teendőkről ne vágjon bele, mert több kárt okozhat vele mint hasznot. Több weboldalt kapunk már optimalizálásra amelyekben súlyos SEO problémákat találtunk. Nem az a feladatunk, hogy nyomozzunk, hogy ezt egy SEO ügynökség vagy maga a weboldal üzemeltetője, esetleg a weblap készítője csinálta, de a hibák alapján azonnal láthatóvá válik, hogy milyen "kezek" nyúltak a weboldalba.

Mi történik a weboldallal, ha hibás a SEO?

Gyakran előfordul, hogy egyszerűen, egy enter billentyű lenyomás amiatt HTML kód hiba miatt nem működik a weboldal. Ha van biztonsági mentés ezt gyorsan orvosolhatja. A visszaállításkor nézze át a weboldalát, mert régebbi biztonsági mentés esetén az újonan belekerült tartalom nélkül fog megjelenni a weboldal. Javaslatunk, ha nem ismeri jól a weblap kód szerkezetét kerülje el a HTML kódokban való módosítást.

A másik gyakori hiba, hogy online SEO elemzők által adott információk alapján végeznek módosításokat a weboldalon. Érdemes tisztába lenni azzal, hogy az optimalizálás jelentős része összefüggések sokasága, tehát ha módosít valamit, akkor annak hatása lehet más SEO-s dologra a weboldalon, ezért minden feladatot komplexitásában kell átgondolni és startégia alapján meghatározni, majd elvégezni. Ezt a problémát az szokta tetézni, ha folyamatosan más-más elemző rendszerek által kapott információk alapján végeznek módosításokat a weboldalon. Ebből ia hatalmas probléma szokott lenni, ami azt eredméynezi, hogy weboldal egyszer csak hátra kerül. A Google robotok nem naponta térképezik fel a weboldalát így amikor azt látja, hogy elkezedett hátrébb kerülni a weboldala azt fogja gondolni, hogy biztos az utolsó "beavatkozás" miatt volt. Ennek alapján visszaállítja a weboldalt, de nem a hibát javította ki, így a weboldal még lentebb csúszik, mert lehet, hogy 3-4 feladattal előtti hiba okozza a problémát. Ezért fontos folyamatosan dokumentálni a keresőoptimalizálási feladatokat, hogy az esetleges hiba esetén vissza tudjon nyúlni a valós problémához.

Súlyos hiba, ha nem koncentrál a tartalom minőségre:

A webhelye tartalmát és felépítését úgy kell kialakítani, hogy segítsen a látogatóknakmegtalálni a releváns információkat és ne csak azeladásra összpontosítson.Webhelytartalmának és felépítésének informatívnak, szemléletesnek, pontosnak és legfőképp vonzónak kell lennie, így a felhasználók előnyben részesítik majd más weboldallal szemben.

Az elvégzett feladat után nem teszteli manuálisan is le webhelyét

Amikor új tartalmat tesz közzé vagy frissíti webhelyét, tesztelje le, hogy a tartalom megfelelően jelenik meg és a Google robotok számára is feltérképezhető marad a weboldal. Soha ne zárja le a feladatot ellenőrzés nélkül, így a látogatók rendezett weboldallal fognak találkozni. Érdemes egy gyors auditot is elvégezni és dokumentálni a módosításokat.

Miért fontos az értékes tartalom?

Az internet felhasználók sokféleképpen és sokféle célból keresnek az interneten. A keresés lehet egyetlen kérdés, kulcsszó vagy kifejezés.

- beírhatnak szavakat a
- beszélhetnek mobiltelefonnal

A keresésekhez nagyon különböző típusú találati eredményeket kaphatunk még azonos témában is.Ezért a keresőmotorok feladata, hogy segítsenek megtalálni azt amit felhasználók keresnek.A találati eredményeknek segíteniük kell az embereket, hiteles és megbízható információkat kell nyújtaniuk, nem pedig félrevezető tartalommal kell kiszolgálniuk a felhasználókat. Így tehát a keresőoptimalizálás alapja, hogy Google irányelveineket maximálisan be kell tartani.

A Google esetében van egy folyamatosan változó, az aktuális irányokat mutató rangsorolási elv, ami felelős a helyezések alakulásáért. Minél jobban megfelel weboldal a keresőmotoroknak és a releváns találatoknak, annál jobb helyezése lehet a weboldalnak. A rangsorolási faktor tehát nem más mint ezeknek a fontos összetevőknek az eredménye. A faktorok ismeretében kell minden keresőoptimalizálási feladatot elvégeznünk, hogy jobb pozícióba kerüljön a weboldal. Így keresőoptimalizálás eredménye nem más, mint a jó pozíció a találati eredmények között.

Készíts értékes, releváns tartalmat.

A Google irányelve szerint a weboldal a lista élére kerül, amennyiben a felhasználók számára értékes tartalommal a legnagyobb élményt nyújtja a felhasználó számára. Egyszerű a képlet, a weboldalnak magasabb rangsorral kell rendelkeznie, mint a versenytársai weboldalának. Ezt pedig úgy lehet megtenni, ha releváns információban gazdag weboldalt készítünk, értéket nyújtunk. A tartalmi irányelvek több érintett számára fontosak:

  • - szakmai tartalmat kell publikálnod
  • - a szakmai tartalom érhetőnek kell lennie. A felhasználók számára
  • - megfelelő volumenben tartalmaznia kell a kulcsszavakat, kereső kifejezéseket.
  • - a tartalom felépítésének meg kell felelni a Google irányelveinek.


De önmagában egy profin megírt tartalom nem elegendő, hogy a rangsor tetején legyen a weboldal, ezen kívül még sok pillére van a keresőoptimalizálásnak, de a tartalmi felépítést is érdemes SEO szakemberre bízni.

A webhely keresőoptimalizálás első lépése, olyan tartalom létrehozása, amely érdekes, és amelyhez magasan rangsorolt kulcsszavak kapcsolódnak. Azáltal, hogy ezeket a kulcsszavakat a tartalomba beépítik, a webhelyek könnyebben megtalálhatók a keresőmotorok által. A webhelyeknek gondoskodniuk kell arról is, hogy a tartalmukon belül más minőségi forrásokra hivatkozzanak, mivel ez segít a keresőmotorok szemében a hitelesség kialakításában. Emellett a fényképek, videók és egyéb vizuális elemek beillesztése segít megtörni a szöveget, és felhívja az olvasók figyelmét - ami fontos a SERP-kben való jobb helyezéshez. A keresőoptimalizálás egyik legfontosabb pillére a tartalom készítés. A Google irányelvei szerint működő keresőmotorok szeretik a weboldalakon az értékes, informatív tartalmat, főként akkor ha a szöveg a vállalkozásához kapcsolódó, jó minőségű tartalom. A felhasználói típusok között alapvetően három user típus a domináns. 


- minden információja meg van a termékről, szolgáltatásról és gyorsan egyszerűen meg szeretné vásárolni
- nincs elegendő információja, ezért információt gyűjt, keres a weben, tájékozódni szeretne
- böngésző, aki nem konkrét céllal keres, de ha rátalál a számára fontos, kedves dologra szívesen tájékozódik

Sok weblap üzemeltető úgy gondolja, hogy számára az első célcsoport lenne a legfontosabb és itt el is követnek egy hatalmas hibát. Az a vásárló akinek megvan minden információja a termékről vagy szolgáltatásról már csak vásárlási feltételek iránt érdeklődik, tehát ha nem nálunk a legkedvezőbb a termék ára, szállítási határideje, akkor böngésző azaz a lehetséges ügyfél át kattint egy másik weboldalra. Ha azonban még az információszerzés kezdetén ami weboldalunkról kapta meg a számára fontos adatokat, leírásokat a termékről, akkor a vásárlás pillanatában is szívesen visszatér hozzánk és nagyobb eséllyel vásárol (még ha egy kicsivel drágább is) weboldalunkról, mint ahol csak egy árat és egy szállítási határidőt lát. Összegezve  a megfelelő minőségi tartalom nemcsak a keresőmotorok számára fontos, hanem ugyanolyan fontos a weboldalukra tévedt böngésző számára is.

Készítsen a felhasználókat érdeklő, jó minőségű tartalommal feltöltött weboldalt ami okot ad a tartózkodásra és a visszatérésre. Írja le a weblap látogató számára a további előnyöket, ami megkülönbözteti a versenytárs termékeitől szolgáltatásaitól

A keresőmotorok rengeteg információt képesek tárolni az Ön vállalkozásának weboldalán megjelenő és termékekről,  ezek az információk biztosítják a webhelyhez a kapcsolódó kulcsszó kifejezések sűrűsége és relevanciája alapján a találati  rangsorba.

A keresőoptimalizálás esetén is előtérbe kerülnek a célzott kulcsszókifejezések

Ma már nem elegendő, ha a releváns kulcsszavak egyszerűen a szövegbe építve megtalálhatók a weboldalon, a keresőmotorok számára az is fontos, hogy a  webhely melyik bekezdésében helyezkednek el a kulcsszavak, kifejezések. Sokkal erősebb a relevancia ha címsorokban, heading-ekben kiemeli a fontos szavakat, több ragozott alakít használja a leírásokban, beállítja a képek “alt tag” adataiban, sőt az is fontos ha képeket az adott kulcsszó alapján nevezi el. Ezenkívül a nagyobb betűméret és a szöveg félkövér használata hangsúlyozhatja annak fontosságát, és pozitívan befolyásolhatja az oldal rangsorolását az adott kifejezésre vonatkozóan.

A keresőoptimalizálás (SEO) egy összetett és fontos stratégia bármely weboldal sikerének eléréséhez. A WOIMS az elérhető legátfogóbb SEO-eszközök közül néhányat kínál, amelyek lehetővé teszik a vállalkozások számára, hogy hatékonyan célozzák meg a kívánt ügyfélkört. Konkrétan a SEO segít növelni egy weboldal láthatóságát a keresőmotorok találati oldalain (SERP). Ez lehetővé teszi, hogy az ügyfelek és a potenciális ügyfelek könnyen megtalálják és elérjék a weboldalt. 

Annak érdekében, hogy a SEO minden aspektusa megfelelően optimalizált legyen egy weboldalon, a WOIMS kulcsszó-kutatási eszközöket kínál, amelyek segítenek a felhasználóknak azonosítani, hogy mely kulcsszavak a legalkalmasabbak a kívánt célközönség számára. Emellett olyan felületet biztosít, amely megkönnyíti a webmesterek számára annak nyomon követését, hogy az egyes kulcsszavak milyen jól teljesítenek, hogy szükség esetén változtatásokat hajthassanak végre. Miután a kulcsszavakat azonosították és beépítették a webhely tartalmába, a WOIMS egy elemző eszközt biztosít a partnerei számára, amely nyomon követi az olyan teljesítménymutatókat, mint az oldalmegtekintések, az oldalon töltött idő, a visszafordulási arány és így tovább. Ez lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy megértsék, mennyire hatékonyak az optimalizálási stratégiáik a célközönség elérésében. 

Összességében a keresőmotor-optimalizálási szolgáltatások célja, hogy hatékony módot biztosítanak a vállalkozások számára amivel javítani tudják weboldaluk láthatóságát - ami végül a forgalom és az értékesítési lehetőségek növekedéséhez vezet. A megfelelő stratégiákkal és eszközökkel a vállalkozások gyorsan és hatékonyan optimalizálhatják webhelyeiket, hogy az ügyfelek könnyebben megtalálják őket az interneten!

Mitől lesz értékes a tartalom a Google számára?

A Google keresőrobotok számára egyértelművé kell tenni, miről szól a weboldal, mit kínál a böngésző számára. A weboldalunkat megfelelő kulcsszavakat tartalmazó, releváns tartalommal építjük fel szinte biztosak lehetünk, hogy megtettük az első fontos lépést a SEO ( keresőoptimalizálás ) irányába.

A hosszabb szöveges tartalomhoz több releváns kulcsszót helyezhetünk úgy, hogy az a minőség rovására menne. A keresők jelenlegi elvárásai a szöveges tartalommal szemben a 700 szó feletti mennyiség, mindez 3-6% kulcsszó sűrűség ajánlott. Azért érdemes figyelni a kulcsszó sűrűséget, mert a túlzott és felesleges kulcsszó használatára, miatt már a Google is büntet.

    • Ne a saját maga által fontosnak tartott tartalmat írja le, hanem azt ami a vevőid számára fontos
    • Ne használj olyan szavalat és kifejezéseket amit a böngészők nem értenek
    • Próbáljon érthetően fogalmazni
    • Ne használjon nem a témához illeszkedő képet.
    • Ne tegye tele linkekkel, navigációs gombokkal
    • A tartalmat úgy építse fel, hogy az értékesítést támogassa

      A WOIMS keresőmotor-optimalizálási (SEO) szolgáltatásai a megfelelő kulcsszó-stratégiák alkalmazására összpontosítanak a weboldal láthatóságának maximalizálása és a keresőmotorok helyezésének javítása érdekében. Ennek sikeres eléréséhez SEO-szakértők tapasztalt csapatával rendelkezünk, akik segítenek a verseny elemzésében, a releváns kulcsszavak kutatásában és egy átfogó terv kidolgozásában az Ön webhelye számára. 

      SEO-folyamatunk első lépése a kulcsszóelemzés, ahol megvizsgáljuk az Ön vállalkozásához, termékeihez vagy szolgáltatásaihoz kapcsolódó meglévő keresőkifejezéseket. Ezután kiszámítjuk az egyes kifejezésekre vonatkozó verseny mértékét, és ellenőrizzük, hogy milyen potenciállal rendelkeznek a kívánt célközönség eléréséhez. Ennek segítségével összeállítjuk a megfelelő kulcsszavak listáját, amelyek maximális hatást és láthatóságot biztosítanak, valamint minőségi forgalmat hoznak. 

      Kulcsszókutatási szolgáltatásokat is kínálunk, hogy olyan új kifejezéseket azonosítsunk, amelyekkel több ügyfelet érhet el, vagy növelheti webhelye relevanciáját. Speciális eszközök és technikák segítségével elemezzük, hogy a versenytársak hogyan használják a különböző szókombinációkat, majd olyan egyedi kifejezéseket találunk ki, amelyeket Ön is használhat az oldalán. Ezeket a szavakat a relevanciájuk és a vezetés vagy konverzió generálására vonatkozó potenciáljuk alapján választjuk ki. 

      Emellett folyamatos támogatást nyújtunk, hogy ügyfeleink a lehető legnagyobb megtérülést érjék el SEO-erőfeszítéseikből. Ez magában foglalja a kulcsszavak teljesítményének nyomon követését, a rangsorok változásainak nyomon követését, az oldalak megfelelő optimalizálásának biztosítását, szükség esetén a tartalom finomítását és a weboldal teljesítményéről szóló rendszeres jelentéseket. Célunk, hogy csúcsminőségű SEO-szolgáltatásokat nyújtsunk, hogy a vállalkozások az online piactéren versenytársaik előtt maradhassanak. 

      A Google algoritmusai rendkívül bonyolultak és összetettek, és a cég nagyon óvja az algoritmusok részleteit a nyilvánosságtól. A Google folyamatosan frissíti és fejleszti az algoritmusait, hogy jobban szolgálja az emberek keresési igényeit. Azt, hogy a Google algoritmusai mennyire ismertek, általában a SEO szakemberek és a keresőmotorok optimalizálók számára ismertek, azonban ezek a részletek nem publikusak és a Google sem teszi közzé őket. A Google azt közli, hogy az algoritmusok több száz tényezőre összpontosítanak, beleértve a tartalmak relevanciáját, a hivatkozások minőségét és mennyiségét, a weboldal gyorsaságát, a felhasználói élményt, és még sok más tényezőt.

      A Google algoritmusai több száz tényezőt vesznek figyelembe, amelyek közül néhányat ismerünk, mint például az értékes tartlom, de a Google nem teszi közzé az összes részletet, hogy megakadályozza a spammereket és a trükközőket a keresőmotorok optimizálása során.

Miért fontos a képek keresőoptimalizálása?

Hogyan illeszt be képet a legtöbb weboldal készítő a webhelyére. Valószínűleg letöltötte az internetről például egy stockfotós webhelyről, majd beillesztette az oldalra. Sokszor még a kép nevét és az identitását sem módosítják. Ez nem csak a képoptimalizálási probléma, hanem komoly design hiba is. Végezzen egy egyszerű kísérletet. Tetszőlegesen válasszon ki egy fotót az interneten, majd tegye be a Google képkeresőbe. MIt fog tapasztalni ? Több száz helyen jelenik meg a kép, sokszor azonos névvel. Ebből is látszik, hogy a weboldala nem attól lesz egyedi, mert a weboldal készítő azt mondja, hanem attól, hogy a saját tartalom mellé, saját grafikát, képeket használ. A kép “lopás” az egyik leggyakoribb SEO hiba.

A második probléma a méret. A weboldalak méretét a képek jelentősen megnövelik, akár 30-60%-al is. Mi történik a méret növekedésével? Minél nagyobb a méret annál lassan a weboldal. Ha pedig lassú, akkor nehezen töltődik be, tehát a Google hibának érzékeli, ami miatt természetesen hátrébb sorolja.

A harmadik a nem megfelelő kép cím és háttér adatok. Ami azt jelenti, hogy a eresőmotorok nem tudják pontosan elolvasni a képeket alternatív szöveg nélkül. Vegyünk egy egyszerű példát. A letöltött képeknek minden van valamilyen nevük. Ha figyelmetlen a weblap készítő, akkor ( a weboldalak 60%-ban) nem változtatja meg a kép nevét, egyszerűen betölti a weboldala ahogy letöltötte. Így lehet, hogy azonos kép névvel több weboldalon is találkozhatunk az adott képpel. Ettől már csak rosszabb, ha azonos terméket, szolgáltatást értékesítő weboldalakon azonos képekkel találkozunk. Sajnos ez is előfordul, mert a weblap készítője meg sem nézte, hogy milyen weboldalról tölti le a képet, ami lehet, hogy a versenytárs weboldala volt.

A SEO amatőrök és a profik számára is fontos, hogy a weboldalon elhelyezett képek optimalizálására fordított idő egy jó befektetés, sőt nem megfelelő képoptimalizálás miatt értékes SEO-eszközt veszít el. A képoptimalizálásnak számos előnye van, például egyediséget ad a weboldalának, jobb felhasználói élményt biztosít, gyorsabb az oldalbetöltési idő és ezért magasabb rangsorolási lehetőségeket rejt magában, így egyre fontosabb szerepet kap a weboldal esetében.

A keresések közel 30%-a kép alapú.

Nem meglepő, hogy az internetes keresések több mint 30%-a a Google Képek segítségével történik. Azaz az adót termék esetén nem a szöveges keresést részesítjük előnyben, hanem átváltunk a képes keresésre. Ilyenkor a Google ugyanúgy rangsorolja a képek alapján a weboldalakat, mint a szöveges keresések esetében.

Ha valóban egyedi weboldalt szeretne?

Minden áron kerülje el Stock fotók alkalmazását. Keressen olyan ügynökséget, weboldal készítőt aki vállalja, hogy a weboldal elkészítése előtt lefotózza a weboldalon megjelenő vizuális tartalmat. Így garantált, hogy egyedi weboldal lesz, sőt biztos lehet benne, hogy a megjelenő vizuális tartom nem fog visszaköszönni a versenytársai weboldalán. Nézzünk egy életszerű rossz példát. Ha almát szeretnénk a seboldalunkon eladni, akkor olyan olyan képeket keresünk a weboldalunkra amin alma van.

  • - Tetszőlegesen letöltjük bárhonnan a képet - » gyakran a versenytárs weboldalán megjelenő képet használjuk ( amit nem is veszünk észre)
  • - Ingyenes fotó tárhelyről töltjük le a képet - » előfordul, hogy a versenytársunk is ezt az “almát” választotta ki
  • - Megvásároljuk a képet - 50% alatt van az esélye, hogy a versenytársunk is ezt a képet használja

A fentiek alapján is látható, hogy olyan almát fogunk használni a weboldalunkon, ami máshol is visszaköszön. Jogosan teszik fel a kérdést. Készítünk egy saját képet, de azon akkor is csak egy alma lesz. Ez igaz, azonban itt jön a kreativitás, ami egy komoly weblap készítő ügynökség sajátossága lehet. A marketinges és a designer elhatározza, hogy az almát hogyan teszik egyedivé, például az kérik a fotóstól, hogy az alma háttere legyen sárga, mint ami a vállalat központi brandy színe, vagy legyen a háttérben a cégünk. A kreativitással tehetjük egyedivé az almánkat, sőt ez ad a legnagyobb védelmet a képünknek is. Gondoljunk csak bele, ha a versenytusunk weblap készítője nem figyeli, hogy honnan tölti le a képet, még az is lehet, hogy a konkurenciánk az új weboldalán a mi brand színünket használja, erősíti ha épp azt a képet töltik le amin a mi almánk van a mi hátterünkkel.

Mit tegyünk, hogyan védjük a saját képeinket?

El is érkeztünk egy fontos kérdéshez. Elkészítik számunkra a tökéletes képeket, majd azt látjuk, hogy képeink megjelennek a versenytárs weboldalán.

- Helyezzük el az oldalunk alapján, hogy a weboldalunk tartalma védett
- Ha más használja a képeinket, írjunk bátran, hogy “védett tartalmat használ” távolítsa el a weboldaluniról
- Használjuk a képeinket biztonsági kódokat, rejtsünk el a képeken biztonsági jelzéseket, ennek alapján a keresőmotorok is detektálni tudják, hogy “lopott” tatlom.


Szinte a legviccesebb dolog a weboldalak esetében, ha a saját képeinket olyan kódokkal tartalommal látjuk el( nem a vízjelre gondolunk), hogy ha a versenytársunk használja, akkor a mi weboldalunkat, azon belül is a mi termékünket, szolgáltatásunkat fogja vele támogatni, erősíteni. Ha jól helyezzük el a kép biztonsági védelmét, akár a mi weboldalunkat pozícionálja a versenytársunk.

Óvakodjon a szerzői joggal védett képek használatával.

A szerzői jogok megsértésének (ha még véletlenül is tesszük) súlyos, akár anyagi következményei lehetnek. A használni kívánt képfájloktól függetlenül győződjön meg arról, hogy nincs-e véletlenül szerzői jogi ütközés. Minden esetben írja elő a weboldal készítési szerződésben, hogy a weboldal készítője, ügynökség szavatolja az új weboldalon használt képek jogdíjmentességét, sőt anyagi felelősséget válla, hogy a weboldalon lévő képek jogdíjmentesek. Ha jogtalanul használja a képet (főként, ha egy nagyvállalat saját tóját használja, vagy amerikai cég képét használja) előfordulhat, hogy beperelik. Ennek viszont súlyos anyagi következményei lehetnek. Ezért is törekedjen saját, eredeti , grafikák, vizuális tartalmak képek használatára.

Hogyan viszonyul az oldalsebesség az oldalélményhez és a keresőoptimalizáláshoz?

A Google szerint a webhely sebessége és a felhasználói élmény összefonódik, mivel a felhasználók több mint 50 %-a elhagyja webhelyeket, amennyiben egy weboldal betöltése túl sokáig tart. A Google több évvel ezelőtt írta, hogy az 5 másodperces betöltési idő esetén a felhasználók 90%-a interakció nélkül elhagyja weboldalt. Ezért a Google egyértelművé teszi mindenki számára, hogy a webhely sebesség alapvető tényező a rangsorolási szempontok számára. Mert a felhasználói élmény csökkenése miatt az emberek elhagyják a webhelyét, hogy bármilyen interakcióba lépnének az oldallal, sőt emlékeikben úgy fog élni, hogy erre a webhelyre nem is akarnak többet visszajönni. Tehát a sebesség messze túlmutat a keresőoptimalizáláson, vagy a Google pozíción, mert jelentős hatása van a felhasználói élmény kialakulásában, azaz a vásárlásban.

2020-ban bevezetésre került a Core Web Vitals (CWV) amely nem más mint a felhasználó élmény értékelés. Célja, hogy valós felhasználó-központú és valós mutatókat biztosítsanak a keresőoptimalizálók és a webhelytulajdonosok számára a weboldal használhatóság mérésére. A mérés asztali és külön mobil eszközön történő megjelenésre is kiterjed és a felhasználói élmény értékelésére használt mérőszámok összessége alapján a legfontosabb:

  • Betöltési sebesség: (LCP) : Az LCP az oldal betöltésének első 2,5 másodpercét veszi figyelembe és a weboldal betöltési teljesítményét méri.
  • Az oldal érzékenysége: (FID) : Az oldalon végrehajtott művelet és a válasz közötti interaktivitást méri.
  • Vizuális stabilitás: (CLS) : Az oldal vizuális stabilitását méri.

Összegezve a keresőmotorok célja, hogy az elérhető legjobb eredményeket kínálja felhasználók számára. Ezért ha egy weboldal lassú, nem elérhető, nem reszponzív, azaz nem jól jelenik meg mobilon, akkor biztos, hogy rossz felhasználó élményt biztosít, tehát nem található meg a rangsor elején.

A Google az alábbiakat írja ezzel kapcsolatosan:

Az oldalélmény olyan jelek összessége, amelyek azt mérik, hogy a felhasználók hogyan érzékelik a weboldallal való interakciót a puszta információs értékén túl, mobil és asztali eszközökön egyaránt. Tartalmazza a Core Web Vitals-t, amely egy olyan mérőszám, amely a valós felhasználói élményt méri a betöltési teljesítmény, az interaktivitás és az oldal vizuális stabilitása szempontjából. Tartalmazza a meglévő keresési jeleket is: mobilbarátság és közbeiktatott irányelveket.

A Google oldalélményre vonatkozóan azt mondja, hogy az oldalélmény javíthatja a rangtorlást, így a keresőoptimalizálás alapján javul a weboldal találata a keresési eredmények között. Az oldalsebesség mérésére már fent is említettük a javítandó területek megtalálásához alkalmas ingyenes eszközt a PageSpeed Insights jelentést

Íme néhány egyszerű módszer az oldalsebességgel kapcsolatos problémák kiküszöbölésére:

Válasszon gyors tárhelyt weboldalának
Folyamatosan frissítse tárhelyét, weboldalát
Távolítsa el a nem használt kódokat a weboldalról
Használja a weboldal gyorsító-tárazását
Optimalizálja a videókat és képeket.
Használjon külső tartalomszolgáltató nagy méretű képek videók betöltésére
Csökkentse az átirányításokat
Törölje a nem használt bővítményeit
Szüntesse meg az előugró ablakokat
Hozzon létre mobilbarát tartalmat
HTTPS biztonságos webhelyet használjon
Időközönként futtasson biztonsági ellenőrzéseket webhelyén
Törölj a webhelyre feltöltött rosszindulatú kódot
Csökkentse a megjelenő hirdetéseket

A fenti változtatások némelyikének végrehajtásához IT- vagy szerveradminisztrátorokkal szükséges együttműködnie, főként abban, hogy vizsgálja felül a harmadik féltől származó weboldal elemeket, amely kívül esik az Ön ellenőrzési lehetőségein. Ezekben elrejtett kódok nem csak lassítják a weboldalát, de sok esetben még biztonsági réseket is tartalmazhatnak, amelyek súlyos problémát okozhatnak a weboldalának.

A keresőoptimalizáláshoz fontos a közösségi média paltformok felépítés és karbantartása?

A közösségi média jelentős szerepet játszhat a weboldal keresőoptimalizálásában. A közösségi média platformokon való jelenlét és aktivitás segíthet a weboldal forgalom növelésében, és a weboldal hivatkozásainak számának növelésében, ami pozitívan befolyásolhatja a weboldal rangsorolását a keresőmotorokban.

  • A közösségi média platformokon megosztott tartalmak hivatkozásokat jelentenek a weboldalra, ami hozzájárulhat a weboldal linképítéséhez és a rangsoroláshoz. A közösségi média platformokon való jelenlét és aktivitás segíthet a weboldal forgalom növelésében, ami hozzájárulhat a weboldal forgalomának növeléséhez és a rangsoroláshoz. A közösségi média platformokon való jelenlét és aktivitás segíthet a weboldal megosztásában és a rajongók számának növelésében,Az optimális közösségi média csatorna egy termék népszerűsítéséhez függ a célközönségtől és a terméktől. A közösségi média csatornák többféleképpen is használhatók a termék népszerűsítésére, például:

  • Facebook: A Facebook a világ legnépszerűbb közösségi média platformja, amely alkalmas a célzott hirdetésekre, a termék bemutatókra, a közösségépítésre és a visszajelzések gyűjtésére.
  • Instagram: Az Instagram egy viszonylag új közösségi média platform, amely főként a képek és videók megosztására alkalmas. Alkalmas a termék bemutatókra, a kreatív tartalmak megosztására és a közösségépítésre.
  • YouTube: A YouTube egy videómegosztó platform ami alkalmas a termék bemutatók, és használati útmutatók megosztására, illetve a közösségépítésre.
  • Pinterest: A Pinterest egy képmegosztó platform ami alkalmas a termék inspirációk, és bemutatók megosztására, illetve a közösségépítésre.

A közösségi média csatornákon kívül, a termék népszerűsítéséhez használható még:

  • TikTok: A TikTok egy rövid videómegosztó platform ami alkalmas a kreatív tartalmak megosztására, és a közösségépítésre.
  • LinkedIn: A LinkedIn egy professzionális kapcsolatokat támogató platform, ami alkalmas a célzott hirdetésekre, és a célzott kommunikációra az üzleti célközönséggel.

Az optimális közösségi média csatorna függ a célközönségtől, terméktől, és a céloktól is. Javasolt több közösségi média csatornán jelen lenni, és tesztelni a különböző csatornák hatékonysága.

A közösségi média csatornák megkülönböztethetők az életkor szempontjából is. Például:

  • - A Facebook és a LinkedIn inkább az idősebb korosztály számára alkalmas, míg a TikTok, Instagram és a YouTube inkább a fiatalabb korosztály számára.
  • - A Pinterest különösen népszerű a nők körében és az Instagram is népszerűbb a női korosztályban.
  • - A LinkedIn pedig inkább az üzleti célközönségnek alkalmas, míg a TikTok inkább a zenei, divat, és szórakoztatás területén mozog.

Ez persze nem azt jelenti, hogy csak egy adott korosztály használja a közösségi média csatornákat, de a közösségi média csatornákon található felhasználók általában a fent említett korosztályokhoz tartoznak. Tehát, ha a célja a fiatalabb korosztály megcélozása, akkor a TikTok, Instagram, YouTube csatornák lehetnek a legalkalmasabbak, ha az idősebb korosztályt szeretné megtalálni akkor a Facebook, LinkedIn javasoltabb.

Hogyan segíti a keresőoptimalizálást az értékes közösségi média megjelenés?

A közösségi média lehetőséget nyújt arra, hogy a webshop vagy weboldal tartalmát megosszuk másokkal és így szerezzünk hivatkozásokat. Ezért a közösségi média szerepe a keresőoptimalizálásban elsősorban a linképítésben jelentkezik. Minél több minőségi hivatkozás mutat egy weboldalra, annál nagyobb eséllyel fogják a keresőmotorok feljebb rangsorolni a weboldalt a találati listában. Ezen kívül a közösségi média használata segíthet a webshop vagy a weboldal népszerűsítésében, ami növelheti a forgalmat és a látogatók számát, ezáltal javítva a keresőoptimalizálás eredményét.

Az is fontos, hogy a közösségi média platformokon is kiemelten kell foglalkozni a releváns és minőségi tartalom közzétételével, hogy a webshopot jól felismerhetővé tegyük a keresőmotorok számára.

Összefoglalva, a közösségi média használata segíthet a webes megjelenésben azon belül is a keresőoptimalizálásában a linképítés és a forgalom növelése révén, de a minőségi tartalom közzététele is fontos lehet a keresőmotorok számára való jól felismerhetővé tételhez.




• webergonómia • design • sales folyamatok • felépítése • tartalmi relevancia • “mit mond a látogatónak” •


A keresőoptimalizálásról

A keresőoptimalizálás egy szüntelen folyamat, amely speciális technikákkal javítja a weblap pozícióját a Google keresőben. A SEO egy hosszútávú eljárás, az eredmények nem jönnek egyik napról a másikra. A keresőmotorok számára néhány hónapot vesz igénybe, hogy észleljék a weboldalunkon végrehajtott változtatásokat. Ezt alapul véve az oldalainkat jobb helyezéssel jutalmazzák majd.

A sikeres SEO-kampány első lépése, hogy Ön megismerje jelenlegi pozícióját a piacon a fő versenytársaihoz képest, ezért pontosan bemérjük a weblap jelenlegi helyezését. Az elmúlt 10 évben precízen kidolgozott optimalizálási módszertanunk használata növeli a célzott felhasználói csoport felől irányuló forgalmat a webhelyére.

SEO megbeszélés WOIMS iroda


Optimalizálási stratégia kutatása és meghatározása

Számos online eszközt használunk a kulcsszavak legjobb stratégiájának azonosításához. Szezonálisan vagy folyamatosan működik a vállalkozás? Kik azok a felhasználók, akik számára fontos a terméke, vagy szolgáltatása? Milyen erős a versenyhelyzete az adott szegmensben? Mindezek a kérdések, amelyekre ismernünk kell a válaszokat a SEO kampány sikeres végrehajtására.

keresooptimalizalas megbeszeles WOIMS


Weboldal technikai hibák keresése és javítása

A webhelyen célzott technikai módosítások szükségesek az összes SEO, keresőoptimalizálás hibási alapján létrejött probléma eltávolításához. Ezek megkönnyítik a keresőmotorok hozzáférését és az információk lekérését. A jól keresőoptimalizált weboldalnak sokkal magasabb forgalma lesz. A technikai hibák jelentős részének javításáig szinte kidobott pénz a keresőoptimalizálásra költeni, mivel az eredmény biztosan elmarad.

Keresőoptimalizálás a Google keresőben


A weboldal tartalom optimalizálása

A tartalomnak minőségi és tájékoztató jellegűnek kell lennie ahhoz, hogy vonzza a felhasználókat, viszont szükséges előtérbe helyezni azokat a szabályokat, amik alapján a keresőmotorok felismerik ezt a minőséget. Az egyik leggyakoribb hiba, hogy nem jó a kulcsszó célzás és nincs megfelelő tartalom a weboldalon. Jól megválasztott kulcsszavakkal sokkal eredményesebbek lehetünk, sőt köztudott, hogy a keresések 65%-70%-a nem egy szavas keresőszavakból áll, hanem a "long tail-nak" nevezett összetett szavakból. Sokszor hibásan meghatározott egy-egy szavas kulcsszavak gyengébben teljesítenek, mint a jól megválasztott kereső kifejezések. Ezért a tartalom optimalizálásának egyik kulcskérdése, hogy milyen szavakat, kifejezéseket határozunk meg a weboldalhoz és ezeket hogyan építjük bele.

Keresőoptimalizálás programozás


Látni fogják a weboldalt az érdeklődők

A SEO azt is biztosítja, hogy termékeinek vagy szolgáltatásainak a lehető legjobb helyezése legyen a Google-ban. A legmagasabb minőségi információkat célozhatjuk meg az érdeklődők és a keresőmotorok számára. Így nem csak szép és korszerű lehet a weboldal, hanem meg is fogják találni az ügyfelei. A jó helyezés sokat számít az érdeklődőknek is, hiszen Ön is többnyire olyan weboldalakról vásárol, melyet megtalál a keresőben.

Mennyibe kerül a keresőoptimalizálás?
Számos tényezőtől függ, legfontosabb a kulcsszó és annak értéke a Google találati listáján. Két költség merül fel egy weboldal esetén. Az egyik a weboldal rendbetételére (hibák kijavítása), ami egy egyszeri költséget foglal magába, a másik a weboldal optimalizálására vonatkozik, ami lehet havi munkadíj vagy siker díjas összeg.

Weboldala keresőoptimalizálásával kapcsolatosan lépjen kapcsolatba velünk,

hiszen minden weboldal egyedi, és az ár számos tényezőtől függhet.

ÁRAJÁNLATOT KÉREK

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

HOL LEHET A HIBA
A VEVŐSZERZÉSBEN?

play button

 

Két alaphiba szokott lenni. "Kényelmes" a rendszer azaz, hozzászokott ahhoz, 
hogy a vevők jönnek és nem kell keresni. A másik, hogy keresik az új vevőket, de korszerűtlen eszközökkel és 
így csak felégetik maguk mögött a piacot, sőt sokszor akár a versenytársakat segítik ezzel.

INDULHAT A FELTÉRKÉPEZÉS?

A weboldalon megadott adatai csak kapcsolatfelvételre szolgálnak, nem kerülnek tárolásra és harmadik fél számára nem hozzáférhetőek.